Ja, 'gewone' thee verkleurt je tanden, net als koffie en rode wijn.

De werking van tandpasta's die tanden witter maken is wetenschappelijk niet aangetoond. Deze tandpasta's bevatten vaak een extra schuurmiddel, waardoor tanden en vullingen slijten. Door het wegslijten van het glazuur wordt de tandkleur juist donkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Te veel thee kan klachten geven als obstipatie, en het looizuur (= de bruine aanslag van thee) voorkomt de opname van mineralen. Verder bevat thee veel fluoride. Over het algemeen wordt dit gezien als iets positiefs, en in geringe mate is dat zeker zo omdat het onze tanden versterkt. Maar in grotere hoeveelheden is fluor giftig waardoor het allerlei klachten veroorzaakt.

Thee veroorzaakt ook aanslag op je tanden, die moeilijk te verwijderen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel dat je er aanslag van krijgt,maar als je met een goede tandpasta poetst heb je daar geen last meer van..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met suiker : ja, zeker. Zonder suiker is het niet zozeer slecht voor je gebit zelf, (het is ph-neutraal, dus geen aanval op je tanden) maar wel voor de kleur. Thee-aanslag is erg moeilijk te verwijderen.

En verder : te is nooit goed, zelfs niet teveel van een goed ding. Er kleven meer nadelen aan het onbeperkt dringen van thee, met name te hete thee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goeie tandpasta hebt niet nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mijn zoontje is het net zo slecht als roken voor de tanden

dat vertelde zijn meester
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mijn partner werkt in de tandheelkunde.
Koffie , Thee , roken en nog veel meer verkleuren de tanden.

Maar slecht in opzich met gaatjes is thee niet afhankelijk van de hoeveelheid suiker die je erin doet.

Roken opzich ook maar roken heeft een ergere bijwerking , Door veel of overmatig roken komen je tanden bloot te liggen omdat je tandvlees weg zakt in het ergste geval kan je dus een tand verliezen.